تلویزیون شهری یک وسیله ارتباطی مهم است، برای اطلاعرسانی به شهریان و نشر اطلاعات مربوط به شهری و شهرداری. در طول سالهای گذشته، با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت، وسائلی برای دسترسی آسان تر به اطلاعاتاز قبیل سایتهای خبری و رسانههای اجتماعی به وجود آمدهاند. با این حال، تلویزیون شهری به هیچ وجه نباید به چشم پوچ و بیاهمیتی دیده شود؛ زیرا آن همچنان به موضوعات مهمی که مردم در جامعه با آنها دست و پنجه نرم میکنند، اشاره میکند.
یکی از بزرگترین مزایای تلویزیون شهری، ارتباط مستقیم با شهروندان است. با این که برخی از شهروندان از سایر رسانهها و روشهای ارتباطی استفاده میکنند، اما تلویزیون شهری میتواند اطلاعات اضافی برای شهروندان ارائه دهد که از طریق دیگران نمیتوان به آن دسترسی پیدا کرد.
همچنین، تلویزیون شهری میتواند در ارتباط با مسائل شهری کمک کند. اگر شهر دارای یک نرخ بالای جرایم است، تلویزیون شهری میتواند از طریق ارائه برنامههایی در مورد راههای پیشگیری و ایجاد آگاهی رسانی کند. همچنین میتواند دربارهی پروژههای ساخت و ساز و توسعه شهری که در حال انجام هستند، گزارشهای آن را ارائه دهد.
به طور کلی، تلویزیون شهری مهم در ارتباط میان شهروندان و شهرداری است. هر چند امروزه سایر وسایل رسانهای هم وجود دارند، اما بسیاری از شهروندان به تلویزیون شهری همچنان به عنوان منبعی از اطلاعات اعتماد دارند. در نتیجه، تلویزیون شهری یک ابزار مهم و لازم است که برای اطلاعرسانی به شهروندان استفاده شود.
"ارتباط تلویزیون شهری با نیاز شهروندان (تلویزیون شهری، نیاز شهریان
تلویزیون شهری به عنوان یکی از مهمترین رسانههای محلی، برای مردم شهر به عنوان یک منبع اصلی اطلاعرسانی، تفریح و آموزش، دارای اهمیت است. با وجود پیشرفت فناوری، تلویزیون شهری همچنان باقیمانده و از بسترهای مطرح برای ارتباط و اطلاعرسانی به مردم شهر به شمار میآید.
وظیفه تلویزیون شهری، بیشتر به ارائه اخبار، برنامههای تفریحی و آموزشی متناسب با نیاز شهروندان از هر قشر و حوزهای از زندگی مردم شهر، و با هدف افزایش سطح آگاهی و اطلاعات شهروندان از اتفاقات جاری و مسائل مختلف، میباشد. با دقت در برنامههای تلویزیون شهری، میتوان پی به نیاز مردم شهر نیز برد.
با توجه به اینکه نیاز شهروندان هر شهر به استقبال برنامههای تلویزیون شهری مختلفی است، بسته به حوزه و نسق زندگی مستقر، فرصتی برای بررسی نیاز شهروندان در هر شهر فراهم شده است. از طریق برنامههای الگویی که تلویزیون شهری به مردم ارائه میدهد، میتوان پی به نیاز شهروندان کرد.
به عنوان مثال، برای شهروندانی که شاغل هستند، تلویزیون شهری میتواند برنامههای خبری و اطلاعاتی مربوط به دنیای کار و کاریابی را پخش کند. به دلیل پرخاشگریهای شهری، شرایط امنیتی و خیابانهای ترسناک، برنامههای افزایش امنیت شهری هم به عنوان یکی از نیازهای شهروندان بهویژه خانوادهها پخش میشود.بنابراین، تلویزیون شهری میتواند در رسیدن به اهداف خود، که فراهم آوردن خدمات دقیق و مطلوب برای شهروندان است، مؤثر باشد.
اهمیت تلویزیون شهری جهت اطلاع رسانی به شهروندان
تلویزیون شهری به عنوان یکی از مهمترین واسطه های ارتباطی و اطلاع رسانی با شهروندان، بسیار اهمیت دارد. با این که در زمان حال رسانه های اجتماعی و دیجیتالی نیز در حال رشد و گسترش هستند، تلویزیون شهری همچنان به عنوان یکی از ابزارهای موثر و قابل اعتماد برای اطلاع رسانی محلی به شهروندان محسوب می شود.
یکی از مزیت های مهم تلویزیون شهری، امکان فراهم کردن اطلاعات دقیق و مورد نیاز به شهروندان است. با انتخاب برنامه های درست و مطلوب برای پوشش دادن مسائل و رویدادهای مختلف در شهر، این رسانه می تواند به طور مؤثری به ارتقای سطح آگاهی و اطلاعاتی جامعه کمک کند. علاوه بر این، تلویزیون شهری به شهروندان فرصتی برای بیان نظرات و انتقادات خود نیز می دهد و به این ترتیب باعث تقویت روحیه شهروندی فعال و نیز ایجاد تعامل موثر میان مردم و مسئولان شهری می شود.
این رسانه به عنوان یک جریان ارتباطی بین شهروندان و حکومت محلی نیز عمل می کند. پوشش دادن به مسائل مختلف، بررسی و بررسی مجدد سیاست های شهری و ارائه نظرات و انتقادات سازنده، باعث می شود تا مسئولان شهری در پاسخ به نیازهای و خواسته های جامعه عملی تر و بهتر و سریعتر روی بیاورند.
به کل، تلویزیون شهری به عنوان یک رسانه مهم در سیستم ارتباطی شهری، می تواند بهبود کیفیت زندگی شهروندان و تقویت روابط میان شهروندان و مسئولان محلی، ارتقای آگاهی و اطلاعاتی جامعه و بهبود فرهنگ شهروندی کمک کند.
معایب عدم وجود تلویزیون شهری در شهرها
در شهرها، مشاهده میشود که یکی از مهمترین وسایل ارتباطی و گسترش فرهنگ و اطلاعات، تلویزیون است. اما در برخی شهرها، وجود تلویزیون شهری از آن جایی که ارائه خدمات رسانی به ساکنین شهر صورت نمیگیرد، معایبی را برای ساکنین بوجود میآورد.
اولین مشکلی که میتواند به دلیل عدم وجود تلویزیون شهری بوجود آید، هزینه بسیار زیاد تهیه و نصب آن در خانههای مردم است. برای ساکنان شهرها که برای تأمین روزمره خانواده خود قرارداد دارند، این امکان وجود ندارد که بابت تهیه تلویزیون، هزینه بیش از اعتبار خودشان صرف کنند.
دومین مشکل را به نحوه دریافت کانالهای تلویزیونی و برخورد با سیگنالهای خرابی میتوان اشاره کرد. در شهرهایی که تنها با یک موقعیت جغرافیایی و نبود عامل جفتشونده، امکان دریافت کانالهای تلویزیونی وجود ندارد، درحالی که با وجود مخابرات عالی در شهرها، میتوان از یک تلویزیون شهری بهرهبرداری نمود. در مقابل معضل قطعی شدن سیگنال و برخورد با اشکالات فنی، ساکنین شهر با مشکلاتی روبرو میشوند که خرج بالایی برای رفع معضل پیش میآورد.
همچنین، با وجود تلویزیون ، کانالهای محلی برای شهرها، اخبار محلی، تفریحات و گزارشات تاریخی را پوشش میدهند. به عنوان یک رسانه ملی تلویزیون تنها به جایگاه اصلی کشور توجه میکند، در صورت عدم وجود تلویزیون شهری، این اطلاعات و سوژهها به دیگر رسانههای محلی نظیر رادیو؛ لوحة، وب سایتها و سایر رسانهها منتقل میشود.
بدین ترتیب، مشکلاتی که با این عدم وجود تلویزیون مطرح شده است، پرهزینه و منفعلی باعث نمازه شده و باعث محدود شدن بسیار از زمینههای نیازی برای بهبود شهرها میشود.
تأثیر تلویزیون شهری بر تحولات سیاسی و اجتماعی در شهر
تلویزیون شهری به عنوان یکی از قدرتمندترین وسایل ارتباطی، تأثیری بسزایی در تحولات سیاسی و اجتماعی شهر دارد. این رسانه امکان دسترسی سریع و آسان به اطلاعات، خبرها و تحلیل های نسبتاً عمیق در مورد مسائل مختلف را فراهم می کند. این امر به دور از آن که صرفاً مخاطبین را از رویدادهای پیرامونشان باخبر کند، در واقع توانایی تحلیل و نقد مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شهری را در آن ها انعکاس می دهد.
با وجود اینکه تلویزیون شهری مستقلی نیست و به تنوع منابع خبری، نگرانی های صاحبان قدرت و سیاسیون شهری بستگی دارد، بزرگواری آن در بیان و نشر نظریات مختلف آشکار می شود. به عنوان مثال، تلویزیون های شهری می توانند به راحتی ترتیبی را برای تبدیل شهر به شهر هوشمند پیشنهاد دهند و صورت تبلیغاتی جهت پیاده سازی برنامه ها و رویدادهای خاصی بیان کنند.
تلویزیون شهری همچنین می تواند به نوعی عاملی برای پرورش و خودشناسی هویت شهری باشد، زیرا از طریق آن می توان به بیان فرهنگ و هنر محرک و بهبود صنعت گردشگری شهر کمک کرد. همچنین تلویزیون شهری می تواند به گردشگران شهر ایمنی اطلاعات را منتقل کند و در برخی موارد می تواند از آن ها برای حفظ محیط زیست شهر نیز استفاده کنند.
در نتیجه، تلویزیون شهری تأثیر چشمگیری در تحولات سیاسی و اجتماعی شهر دارد. با وجود اینکه توانایی این رسانه در پایاننامه تحلیل و نقد مسائل شهری، تبلیغاتی بودن بعضی از برنامهها و در تعریف، ترویج و حفظ هویت شهری خود محدودیتهایی دارد، با این حال، این رسانه به لطف دردونگاری های شهری به عنوان یک کانال ارتباطی بسیار مهم در تعامل اجتماعی شهری محسوب می شود.
مقایسه فضای اطلاعاتی شهر با یک شهری با تلویزیون شهری
با گسترش روزافزون تکنولوژی و افزایش جمعیت شهری، فضای اطلاعاتی شهر ها نیز به شدت گسترش پیدا کرده است. به عبارتی دیگر تصاویر تلویزیونی به زودی برای شهری شدن و دسترسی به آخرین اطلاعات و نوید های روزانه ضرورت خواهد شد. بهمین دلیل برخی از افراد باور دارند که فضای اطلاعاتی شهر با تلویزیون شهری قابل مقایسه نیست ولی در واقع این دو موضوع به شدت به یکدیگر وابسته هستند.
اگر به تعریف دقیق تلویزیون شهری بپردازیم، تلویزیون شهری در توانایی نمایش آخرین اخبار، موسیقی، تفریح، سرگرمی و تبریک جشن های شهری به شهروندان خود فراهم می کند. این شبکه ها با تهیه برنامه های خود شیوه های مختلفی برای پاسخ به نیازهای شهروندان ارایه می کنند.
از طرفی با گسترش فضای اطلاعاتی شهر، شهروندان دسترسی به اطلاعاتی بسیار کامل درباره رویدادهای جدید، برنامه های بزرگ، نخستین ساینده و موارد دیگرین دارند. بخش بزرگی از اطلاعات در این عصر همه گیر در فضای اطلاعاتی و اینترنت ارائه می شود و شهری شدن بخش هایی از فضای اینترنت همچنین امری ضروری شده است.
در نتیجه، دو موضوع فضای اطلاعاتی شهر با تلویزیون شهری به دلیل همبستگی و تکاملی که دارند، قابل مقایسه هستند. در صورتی که فضای اطلاعاتی کیفیت بهتری از خدمات خود را ارائه کند، شهروندان نیز از آن استفاده می کنند و از دسترسی به تمامی اطلاعات مورد نیاز خود لذت می برند. بهترین راه برای بهبود تجربه شهروندان و تعامل کامل تر با شهر، بخش بزرگی از ارتقای فضای اطلاعاتی شهری است.
قیمت تلویزیون شهری
منبع
مقالات مشابه
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- چاپ نایلون - چاپ نایلون
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی
- شرکت صادرات و واردات کالاهای مختلف از جمله کاشی و سرامیک و ارائه دهنده خدمات ترانزیت و بارگیری دریایی و ریلی و ترخیص کالا برای کشورهای مختلف از جمله روسیه و کشورهای حوزه cis و سایر نقاط جهان - بازرگانی علی قانعی